.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گرگان بیشترین سطح آلودگی سبزیجات را دارد

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: بیشترین سطح آلودگی مربوط به شهرستان گرگان است که بخشی از زمین‎های زیر کشت سبزیجات را شامل می‎شود.


به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علیرضا جمشیدی در هشتمین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی اظهار داشت: بخش‎هایی از اراضی کشاورزی استان که غالبا در آنها سبزیجات کشت می‎شود، تحت آبیاری مناطق آلوده قرار دارد.

وی تصریح کرد: بیشترین سطح آلودگی مربوط به شهرستان گرگان است که بخشی از زمین‎های زیر کشت سبزیجات این منطقه توسط رودخانه‎های انجیراب و زیارت که دارای آب‎های سطحی آلوده، فاضلاب‎های شهری و روستایی و زباله و نخاله هستند، تحت آبیاری قرار می‎گیرد.

جمشیدی ادامه داد: یکی از دلایل اصلی این موضوع می‎تواند عدم اطلاع و شناخت کافی در زمینه این نوع آبیاری توسط کشاورزان باشد که در این خصوص باید با هماهنگی دستگاه‎های مربوطه اطلاع‎رسانی دقیقی از طریق آموزش در رسانه ملی و تهیه و چاپ بروشور صورت پذیرد.

رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان گلستان تاکید کرد: در خصوص آبیاری آلوده باید توسط سازمان جهاد کشاورزی استان مدیریت صورت گرفته و برای الگوی کشت صحیح اقدام شود و در جاهایی که احساس می‎شود تعمد و اصراری در این کار وجود دارد، حتما از کمک مراجع قانونی و قضایی در این خصوص بهره لازم صورت پذیرد.

وی خاطر نشان کرد: خود مردم هم علاقه‎مند به بهره‎مندی از سلامت هستند، اما عده‎ای سبک و سیاق زندگی سالم را نمی‎دانند، بعضی‎ها ممکن است موانعی پیش رویشان وجود داشته باشد که باید در راستای رفع این موانع آنها را یاری رساند و عده‎ای هم نیاز به اجبار قانونی دارند که باید قاطعیت قانون را بر آنها اعمال کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان در این جلسه همچنین با قدردانی از حضور بصیرانه و دشمن‎شکن مردم متدین استان در صحنه انتخابات مجلس نهم گفت: گلستان از نظر میزان مشارکت با حضور بیش از 80 درصدی مردم ولایتمدار استان از پنج استان برتر کشور قرار گرفت و در میان این پنج استان حائز رتبه اول از جهت ارتقای سطح مشارکت با افزایش حضور بیش از هشت درصدی نسبت به دوره قبلی شد.

جمشیدی اذعان داشت: میزان حضور مردم در صحنه سرنوشت‎ساز است و تعاملات و دیپلماسی سیاسی و همه امور بین‎المللی و جهانی را دچار تغییر می‎کند و باید خداوند را شاکر باشیم که دارای رهبری هوشمندانه و مردمی با بصیرت و متدین هستیم که در همه صحنه‎ها حضور پیدا کرده و همه توطئه‎ها و نقشه‎های دشمنان نظام را خنثی می‎سازند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.126 seconds.